Author Topic: dark highlight in the refl.glossy if we use coronaconstant  (Read 5059 times)

2014-02-24, 19:06:16

Polymax

  • Active Users
  • **
  • Posts: 830
  • CG Generalist
    • View Profile
    • maxkagirov.com
Build timestamp: Feb 23 2014 23:56:41
dark highlight in the refl.glossy if we use coronaconstant outside the window
example:

scene in attachment
Corona - the best rendering solution!

2014-02-24, 19:30:58
Reply #1

Ondra

  • Administrator
  • Active Users
  • *****
  • Posts: 9048
  • Turning coffee to features since 2009
    • View Profile
Do you use portals?
Rendering is magic.How to get minidumps for crashed/frozen 3ds Max | Sorry for short replies, brief responses = more time to develop Corona ;)

2014-02-24, 19:51:26
Reply #2

Polymax

  • Active Users
  • **
  • Posts: 830
  • CG Generalist
    • View Profile
    • maxkagirov.com

2014-02-25, 11:19:20
Reply #3

kozemorda

  • Active Users
  • **
  • Posts: 19
    • View Profile
Скорей всего, coronaconstant значительно меньше по яркости, чем коронаСкай (или hdri) (что рефлектится вокруг серого пятна). От того такой эфект.

А остальная часть плафона светлее серого пятна потому, что coronaconstan не отбрасывает тень, соответственно стены и плафон освещаются от коронаСкай (или hdri), плюс плафон рефлектит стены.

т.е., серое пятно, это всего лишь отражение не яркого (серого) coronaconstan
« Last Edit: 2014-02-25, 11:25:16 by kozemorda »

2014-02-25, 12:36:00
Reply #4

Ludvik Koutny

  • VIP
  • Active Users
  • ***
  • Posts: 2557
  • Just another user
    • View Profile
    • My Portfolio
Скорей всего, coronaconstant значительно меньше по яркости, чем коронаСкай (или hdri) (что рефлектится вокруг серого пятна). От того такой эфект.

А остальная часть плафона светлее серого пятна потому, что coronaconstan не отбрасывает тень, соответственно стены и плафон освещаются от коронаСкай (или hdri), плюс плафон рефлектит стены.

т.е., серое пятно, это всего лишь отражение не яркого (серого) coronaconstan

Я согласен, мой воздушной подушке действительно полон угрей

2014-02-25, 12:54:44
Reply #5

cecofuli

  • Active Users
  • **
  • Posts: 1577
    • View Profile
    • www.francescolegrenzi.com
I had the same problem. but, i my scene, the problem wasn't the Sky
Solution: I excluded the brown window structure from the lamp reflection.

2014-02-25, 13:18:27
Reply #6

Polymax

  • Active Users
  • **
  • Posts: 830
  • CG Generalist
    • View Profile
    • maxkagirov.com
if glossy = 0.4(or about), then brightness of coronaconstant not affected
Corona - the best rendering solution!

2014-02-25, 13:23:25
Reply #7

kozemorda

  • Active Users
  • **
  • Posts: 19
    • View Profile
The problem of differences in brightness. CoronaSky and coronaconstan.

off Affect reflections in coronaconstan

2014-02-25, 15:09:45
Reply #8

Polymax

  • Active Users
  • **
  • Posts: 830
  • CG Generalist
    • View Profile
    • maxkagirov.com
The problem of differences in brightness. CoronaSky and coronaconstan.

off Affect reflections in coronaconstan
Why? I want that reflected constants - this is part of my job! Not differences is here...this is bug! If glossy = 1 then brightness is ok!
Corona - the best rendering solution!

2014-03-04, 17:47:49
Reply #9

Ondra

  • Administrator
  • Active Users
  • *****
  • Posts: 9048
  • Turning coffee to features since 2009
    • View Profile
There is a subtle problem in the way the fake light without emission is implemented. It will take some time to fix
Rendering is magic.How to get minidumps for crashed/frozen 3ds Max | Sorry for short replies, brief responses = more time to develop Corona ;)


2014-03-09, 17:44:08
Reply #11

Ondra

  • Administrator
  • Active Users
  • *****
  • Posts: 9048
  • Turning coffee to features since 2009
    • View Profile
Fixed
Rendering is magic.How to get minidumps for crashed/frozen 3ds Max | Sorry for short replies, brief responses = more time to develop Corona ;)