Chaos Corona Forum
Chaos Corona for 3ds Max => [Max] Bug Reporting => [Max] Resolved Bugs => Topic started by: Polymax on 2014-02-24, 19:06:16
-
Build timestamp: Feb 23 2014 23:56:41
dark highlight in the refl.glossy if we use coronaconstant outside the window
example:
(https://dl.dropbox.com/s/f6e39jl3ii9cosv/ScreenShot00876.jpg)
scene in attachment
-
Do you use portals?
-
Do you use portals?
no
-
Скорей всего, coronaconstant значительно меньше по яркости, чем коронаСкай (или hdri) (что рефлектится вокруг серого пятна). От того такой эфект.
А остальная часть плафона светлее серого пятна потому, что coronaconstan не отбрасывает тень, соответственно стены и плафон освещаются от коронаСкай (или hdri), плюс плафон рефлектит стены.
т.е., серое пятно, это всего лишь отражение не яркого (серого) coronaconstan
-
Скорей всего, coronaconstant значительно меньше по яркости, чем коронаСкай (или hdri) (что рефлектится вокруг серого пятна). От того такой эфект.
А остальная часть плафона светлее серого пятна потому, что coronaconstan не отбрасывает тень, соответственно стены и плафон освещаются от коронаСкай (или hdri), плюс плафон рефлектит стены.
т.е., серое пятно, это всего лишь отражение не яркого (серого) coronaconstan
Я согласен, мой воздушной подушке действительно полон угрей
-
I had the same problem. but, i my scene, the problem wasn't the Sky
Solution: I excluded the brown window structure from the lamp reflection.
-
if glossy = 0.4(or about), then brightness of coronaconstant not affected
-
The problem of differences in brightness. CoronaSky and coronaconstan.
off Affect reflections in coronaconstan
-
The problem of differences in brightness. CoronaSky and coronaconstan.
off Affect reflections in coronaconstan
Why? I want that reflected constants - this is part of my job! Not differences is here...this is bug! If glossy = 1 then brightness is ok!
-
There is a subtle problem in the way the fake light without emission is implemented. It will take some time to fix
-
Ok, thanks Ondra =)
-
Fixed